Monday, January 18, 2010

Makan Malam Itali di Duta 36 A

Minggu ni Team Jurnal Chef berkunjung pula ke rumah Ibu angkat Riz Datin Suri, di Duta 36A Taman Duta. Hmmm tapi Azrul pulak takde sebab dia ader hal. khas untuk pengikut setia Jurnal Chef, Riz telah kongsikan 2 hidangan istimewa dari Itali, iaitu "Lasagna al Forno" dan "Tagliatelle Primavera". yang istimewanya dalam episod ini, Riz telah menunjukan cara menyediakan pasta segar di rumah dan memasak dengan mengunakan herba-herba segar yang Riz tanam sendiri. gabungan Basil, Parsley, Oregano & Rosemary segar yang saya gandingkan di dalam dua-dua hidangan ni memang sedap sangat dan terserlah serinya. dan yang paling penting ia mudah disediakan. jadi korang bolehlah cuba sendiri nanti ya... Masakan Itali memang kegemaran saya:-)

9 comments:

  1. menarik ar..
    aku baru tengok dekat tv1..
    terus follow..
    haha

    ReplyDelete
  2. i love the show but i missed it today...nk minta recipe leh?tq

    ReplyDelete
  3. thanks banyak-banyak la kat kurobobo coz tengok program ni..tapi apa kata kurobobo bagi apa-apa cadangan untuk mencantikkan lagi rancngan ini..

    buat eenzfm pulak..sorilah yek..kami nak tanya resepi mana satu yang eenzfm nak yek?hehe...

    ReplyDelete
  4. Ok sebenarnya i berminat nk dptkan resepi mee bandung dan laksa johor dlm episod di Muar dengan Pn Maznah.Thanx.

    ReplyDelete
  5. Salam, saya berminat nak resepi pasta yang kat holiday inn melaka. makanan special signature mereka. Yang ada udang besar tu. terima kasih

    ReplyDelete
  6. hello..saya bertanya bagi pihak mak saya..
    dia mencari2 resipi penne sos becamel? (makanan itali)smasa episod di melaka??

    ReplyDelete
  7. takde resepi dia kat sini ke

    ReplyDelete
  8. baru tengok kat tv pg tadi n terus bermint nak buat Lasagna al Forno..mcm mana nak dptkan resepinya?semoga rancangan ini berkekalan n memang best!!

    ReplyDelete
  9. Ya lah saya pun nak resepi lasagna tu. macam mana nak dpatkan resepi itu chef?

    ReplyDelete